handla.blogg.se

Budget

Publicerad 2013-03-09 23:19:06 i Allmänt,

Har suttit och gjort budget för kommande månaderna. Jag gillar hur det kommer att se ut framöver :)
 
Mars - Kommer inte att spara något då jag måste köpa sängen och just nu är jag glad att jag inte köpte den för 3000,- för sängen ett steg högre var så mycket skönare! 4000,- kostar den så det är ju allt jag planerar att spara. Kommer få en saftig faktura från Tele2 för att jag sagt upp mitt abonemang tre månader för tidigt. Jag kommer att ha påsk här hemma som vanligt så det går ju åt ett par kronor extra på maten. Mina barn ska ha ägg + påskpresent och gudsonen ska ha ett påskägg, inga mängder dock.
 
April - Går allt som jag hoppas med mig och M så fyller hjärtat år i maj och ska således få en present. Jag brukar inte köpa så dyra presenter men det finns en sak som jag verkligen vet att han önskar sig så den ska jag köpa. Han kommer att bli galen för han tycker det är för mycket, det kan jag lova. Det är en grej som jag såg på honom att han så gärna ville ha, det skulle vara så kul att få ge honom den. Men vi får se vad som händer. Kommer att spara 2500,- istället för 4000,- Tänker inte gå på knäna för att spara som sagt.
 
Maj - Dags för kalas! Sonen fyller år i slutet av juni så nu ska det bli kalas. Det brukar gå på några kronor men jag gör det mesta själv så några stora summor blir det inte men gratis är det ju inte heller. Det ska bakas fikabröd, köpas glass och grejer till det och sen ska alla ha med sig godispåsar hem. Nu försvinner en del kostnader som jag sagt upp och mina fasta utgifter kommer att ha minskat med nästan 2000,- månad. From nu är planen att spara 4000,- per månad förutom månaden då jag har semester.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela