handla.blogg.se

Handla mat

Publicerad 2013-03-20 19:58:59 i Allmänt,

Idag när jag var hos M fick jag ett sms från City Gross att dom hade blandfärs billigt (något dagspris) så jag svängde förbi där på vägen hem. Då hittade jag också lite guldpengar (chokladpengar) och påskkycklingar (också i choklad) till ungarnas påskägg för 10,- påsen. Guldpengar och kycklingar är saker som går hem ;)
 
Hur som så köpte jag ungefär 3 kg blandfärs för 29.90,-/kg. 1 kg frös jag in så jag och M kan göra en köttfärslimpa i helgen, 450 gram ungefär har jag stekt upp och det blir tacos till i morgon och resten som var kvar är infryst i 250 grams påsar. Så nu har jag fyllt på färslagret i frysen ;)
 
Sen lyxade jag lite. Det var provsmakningar överallt och jag passade på att äta lunch gratis där inne (det är bra att vara liten i maten ;)), det sista som fanns var dumplings. Jag är barnsligt förtjust i dumplings... Dom hade pris på två förpackningar med 16 stycken i varje för 60,-. Jag kunde inte motstå det helt enkelt :) Det är verkligen lyx för mig och en förpackning räcker till 4 mål för mig, så det blir 7,50,-/mål för mig. Det är inte så farligt dyrt tycker jag :)
 
När vi ska äta tacos i morgon insåg jag att det var bra att ha storhandlat som jag gjorde i början på månaden. Det jag behövde köpa är tacotubs och gräddfil, sen finns resten i kyl/frys. Helt perfekt!
 
Så hur har det gått med den handlingen? Vad har jag kvar, vad köpte jag för lite eller för mycket av? Ägg, majs, makrill, wokgrönsaker, bacon, pasta och gul lök har jag massor kvar av. Potatis och Bregott har jag fått köpa extra av för det har tagit slut så nu vet jag det. 2 byyttor Bregott går det åt här på en månad och säkert 3-4 kg potatis. Men jag är nöjd ändå. Det betder ju bara att jag inte måste köpa dom grejerna som det blivit lite för mycket av. Det tar väl ett tag att veta hur mycket jag behöver av allt.
 
Sen beror det lite på hur ofta M är här och äter också. Förhoppningsvis blir det ofta i framtiden nu när nya sängen kommer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela