handla.blogg.se

Kort/kontanter

Publicerad 2013-03-01 07:07:34 i Allmänt,

Jag kommer inte alls att ta ut kontanter har jag komit på. Jag har noll och ingen koll i efterhand på vad jag handlar om jag tar ut kontanter. Jag skulle kunna spara kvitton men jag gömmer ofta att ta kvittot. Om jag istället tar allt på kortet så ser jag exakt vart jag har handlat. Idag kollade jag hur mcket jag har gjort av med än så länge den här veckan (förutom handlingen i veckan) och insåg att jag egentligen bara handlat lite, mcket mindre än jag brukar. Men så kom jag på att jag först handlade för kontanter på coop forum, det gick på runt 1000,- och se var det inhandling av ägg och lite sånt på Coop Konsum och det har jag inte en aning om vad det kostade för jag tog det kontant. Samma sak med Lagerhause som jag glömde bort (min silikonform till choklad för 49,-). Nä, nu får det bli fortsatt kortköp för min del!
 
Idag kommer M hit, han tar med sig ett torskblock, sås och räkor och så äter vi lite gott käk, i morgon tar vi och åker till ikea och köper ungarnas säng och ställer upp den under kvällen. Hur som helst så kostar inte middagen mig något. Däremot ska jag köpa någon god frukost eller om jag går ner i morgon och köper några frallor till oss. Lite lyx måste vi ha och några frallor är ju inte så dyrt :) Lite pålägg och en dricka till ikväll måste jag ha också men det är allt. Jag har en påse med osthjärtan i skafferiet så inga snacks behövs heller. Det är ju så skönt att ha allt hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela