handla.blogg.se

Nästan noll

Publicerad 2013-03-22 07:10:49 i Allmänt,

I helgen ska jag försöka hålla mig så nära nollan som möjligt! Lite måste jag handla. Jag måste ha lite potatis för M kommer hit och ska äta köttfärsslimpa, han vill ha påsgräddsås så det får jag köpa också (någon dag ska jag göra en egen sås också så kan jag se om jag inte kan få honom att gilla det mer) allt annat har jag till köttfärslimpan. Sen har vi beslutat oss för att hyra en film och köpa lite snacks. Jag försöker iaf att betala filmen, känns så dumt att han betalar allt sånt hela tiden.
 
Igår köpte jag en del saker. Jag fick tag i en present till sonens bästa kompis. En grej som kostade 70,- helt perfekt :) Sen gick jag in i en skoaffär på vägen. Jag glömde att jag hade med mig lilla miss skogalning. Hon rusade direkt fram till hyllorna med barnskor. Jag hittade dock reahyllorna och fick tag i två par vårskor som sammanlagt kostade 248,- Nu har hon skor så det räcker hela våren och gympaskorna kan hon ha till sommaren också. Dom var rejält nedsatta och det är ju ändå saker som måste handlas. Ungen kan ju liksom inte gå utan skor hur mycket jag än skulle vilja spara pengar på det... Jag har inte vågat säga till M ännu att om han väljer att flytta ihop med mig och ungarna kommer han få bygga stora skohyllor för både jag och dottern är skogalningar. Hon har alltid varit det, redan långt innan jag hittade ett intresse för skor ;)
 
Annars köpte vi ingenting när vi gick runt i skärholmen. Jag gick inte ens in i någon affär, var verklligen inte sugen på det. Det enda vi köpte var antivirus och en datormus på Elgiganten men det var grejer till firmaburkarna så det får firman betala.
 
Middag idag för mig och jäntan (sonen ska på herrmiddag och käkar där) blir soppa med dumplings. Så gott det ska bli :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela