handla.blogg.se

Ny vecka, nya pengar

Publicerad 2013-03-03 11:25:40 i Allmänt,

I morgon börjar en ny vecka. Jag skrev ju igår att jag hade pengar kvar från den här veckan. Det är verkligen inga stora pengar men att det ens finns ett överskott och att jag inte har lånat från nästa veckas pengar är ovanligt så jag är mer än nöjd, den här veckan hade jag dessutom inte alls mycket pengar i budgeten. Bara 500,- ungefär. Det som är kvar är ungefär 30,- plus en del småmynt som jag lagt i min påse med mynt.
 
Resten av månaderna kommer jag att ha 1050,-/vecka att röra mig med. För mig hade det för ett tag sen känts som jätteliten men just nu, när jag har så mycket mat hemma redan, känns det som en bra summa. Nu betyder det inte att jag kommer att handla upp alla dom pengarna utan förhoppningen är ju att det inte ska gå åt så mycket :) Jag hoppas någonstans på att kunna lägga undan ännu lite till på sparkontot i slutet på månaden. Jag tänker dock inte snåla bara för det, jag har satt undan en viss del till sparandet och det är inte meningen att jag ska leva supersnålt bara för att fylla på sparkontot hur mycket som helst.
 
Idag blir det köttbullar, kokt potatis och gräddsås. Allt finns klart i frysen förutom såsen men det fixar jag snabbt och enkelt ihop utan kostnad så det ska nog blir bra det här. Idag ska jag städa ur och inventera skafferiet och se vad jag har därinne egentligen. Jag har ett helt ganska stort skafferi med djupa hyllor vilket gör att jag lätt bara fyller på en massa och sen glömmer bort det som ligger längst in så det ska jag lösa idag. Kolla vad jag har i konserver och sånt. Något matnyttigt ska man väl kunna hitta därinne i röran iaf ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela