handla.blogg.se

Påsken

Publicerad 2013-03-28 06:07:00 i Allmänt,

Påsken kostade några kronor. Men det är okej :) På söndag kommer lite gäster hit och käkar det årliga påskbordet, det får kosta lite! Men nu tror jag inte att det är något mer som ska inhandlas faktiskt. Maten och påskäggen är färdiga. Jag skulle vilja hitta en liten påskpresent till M men jag kommer inte på något som inte kostar multum så jag vet inte vad jag ska köpa. Jag har köpt lite av hans favoritgodis, det får räcka, det är tanken som räknas, eller hur :)
 
Sen har allt löst sig med sängen. Jag var inne på Jysk igår eftersom jag fick ett sms om att sängen fanns där. Väl där får jag veta att den inte alls finns där. Den var inte ens beställd! Jag var tvungen att komma in med den gamla och lämnma den och sen skulle en undersökas innan jag kunde få en ny. Jag av förslaget att dom sulle ge mig andra ben som man fäster på ett annat sätt och således skulle funka och det gick chefen med på. Så nu fick jag dom benen jag ville ha från början men inte ville lägga pengar på eftersom dom var 600,- dyrare. Jag är glad att det gick att lösa på det här sättet istället för att behöva skicka iväg sängen och invänta en ny!
 
Igår lyxade jag lite till barnen och köpte nya kläder till påsk. Bägge två behöver nya kläder (har rensat lådorna från för små kläder så jag såg hur lite dom har) så jag passade på att köpa till lite när KappAhl hade ta 3 betala för 2. Grabben fck en tröja för 129,- och jäntan fick ett par byxor och en tunika för sammanlagt 129,- (hennes tunika fick jag på köpet). Grabben har fått se sin tröja (det är väldigt viktigt hur man ser ut i hans åder ;)) men dottern får sina kläder i påskägget som påskpresent. För några andra påskpresenter blir det inte för barnens del. Vi komer ju ha äggjalt här hemma och jag tyckte att det räckte faktiskt!
 
Igår sålde jag min mattebok också. 200,- fick jag för den. Alla bäckar små :) Dessutom sitter jag och väntar på att pengarna för barnvagnsklädseln ska komma in. Jag skickade den via Blocket så det kan ta några dagar from att köparen godände varan, det blir fina semesterpengar :) Inte för att det blir någon värstingsemester. Det blir väl Grönan, Kolmården och om jag får välja även Malmamarken. Så några kronor kommer det att kosta så det ska ag spara ihop till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela