handla.blogg.se

Storhandlat

Publicerad 2013-03-26 06:12:18 i Allmänt,

Igår var jag och storhandlade. Det gick på 1005,- Jag trodde inte det skulle bli så mycket då jag hade mycket kvar sen månaden innan. Men det vart ju lite extra till påsk. Jag har fortfarande inte köpt godiset till påskäggen heller för det var inte ordentligt påfyllt i byttorna och ska jag köpa påskgodis ska det vara färskt godis!
 
Jag kommer att prova en ny tradition i år. Matte berättade om sina påskar häromdagen. Han fick leta efter flera små ägg istället för ett stort som jag fick. Så jag köpte tre stycken var till dom men jag ska köpa några till i veckan. Det blir ingen skillnad i mängden godis utan jag bara delar upp det på fler ägg och mycket mindre ägg. Det blir nog en rolig jakt :) Men jag håller ner på godiset då jag räknat ut att dom kommer att få ägg av 8 personer, minst. Så det behövs ju inga mängder direkt...
 
Hur som helst. Jag tyckte inte jag fick mycket alls för pengarna. Men visserligen var det en månad då jag behövde köpa både blöjor och välling och då blir det ju lite dyrare, nu behöver jag inte köpa välling på ett par månader iaf, hon dricker ju inte jättemycket direkt.
 
Alla räkningar är betalda och jag kan bara luta mig tillbaka och ta det lugnt och invänta pengarna från barnvagnstyget jag sålde. Dom ska direkt in på semesterkontot :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela