handla.blogg.se

Tänka efter innan

Publicerad 2013-03-09 22:20:18 i Allmänt,

Igår när jag var inne i stan på mitt hudläkarbesök så hade jag tid över. Jag gick in på KappAhl för att prova en skinnjacka jag tittat på länge nu. Den skulle kasta 599,- (fejk såkart) och jag var så sugen. Men så står jag där och kommer på att det inte är så smart att köpa nya kläder nu! Vad hände om jag minskar någon storlek runt magen efter jag har opat mig? Så när jag stod där med den galet snygga skinnjackan på mig så bestämde jag mig för att inte köpa något alls till mig förrän efter bukplastiken. Jag kände mig inte ens lockad längre. Bättre att spara pengarna utifall jag måste köpa massor med nytt efteråt ifall magen är mindre och kläderna sitter fult igen...
 
Jag har spenderat 150,- den här helgen och det var idag. Jag åkte hem från M idag (måste plugga inför matteprovet i veckan) och stannade till på Ica Maxi. Jag har börjat stanna där för att köpa bröd för dom har så himla goda limpor där! En limpa räcker i ungefär 2 veckor för min del, beroende lite på hur mycket bröd barnen vill ha :) Idag var jag så himla sugen på en grillad kyckling och brieost. Brieosten som var mest mogen var också den billigaste (36,- för 500 gram, lite smaklös men helt okej) men kycklingen. Herregud vad dyrtt... 50,- kostade den! Synd att jag inte hade tid att göra en själv (åkte ju hem på kvällen och jag var helt galet sugen på det där och då). Väl hemma gjorde jag en macka till middag. Med brieost och kyckling. Så jäkla gott! Resten av kycklingen ska jag rensa och frysa in så jag har till pastasallader och mackor. Egetligen blir det ju inte så jäkla dyrtt när man tänker på hur mycket en kyckling räcker till här hemma. Men det känns så mycket att lägga på en kyckling bara för att dom ska grilla den åt mig!

Kommentarer

Postat av: anna

Publicerad 2013-03-10 14:39:38

Följer din blogg med intresse, vilken resa du gjort! Men hur kan du tycka att en kyckling för 50 kr är dyrt? Som dessutom är grillad och färdig. Många steg som alla ska ha betalt och ju billigare kyckling desto sämre har djuret levt.

Svar: Jag är väl lite snål med just det. Här på min ica kostar en pulla 40,- så jag blev lite ställd när den kostade mer på Maxi ;) Kanske kostar dom 50,- numer, det var ett tag se jag köpte en färdig pippi :)
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela