handla.blogg.se

Veckopeng

Publicerad 2013-03-02 18:22:59 i Allmänt,

Idag fick dottern också veckopeng för första gången. Hon fick 20,- och valde några bitar godis och en piggelin. Hon fick 6,- över som hon sparade, hennes krav att spara ligger på 2,- Hon var så stolt när hon fick räcka över pengarna själv :) Jag måste dock köpa en sparbössa till henne för det har hon ingen.
 
Grabben får ju 40,- (50,- om han sover i sin säng hela veckan men det hade han inte den här veckan). Hans krav på sparandet är 4,- (jag kräver att dom sparar 10% av sina pengar helt enkelt). Han handlade tuggumi för 24,- och sparade 16,- Han älskar att sitta och räkna sina pengar i sin sparkista och sparar gärna mer än sina 4,- vilket jag är glad för.
 
Idag var vi även till Ikea och köpte ungarnas na säng så nu är jag 2044,- fattigare men det är ju en sån utgift man måste ta sig ibland. Den här sängen var genast mycket stabilare än hans gamla och han tyckte den var jättehärlig! Jag hoppas att jag slipper få svindel när jag ska bädda dessutom ;) Jag ska snart upp där och prova så får vi se sen :)
 
Jag har dessutom pengar kvar av veckans pengar, det var ett tag sen faktiskt. Inga mängder men några kronor och det är inte något jag måste handla i morgon då vi har allt vi måste ha hemma. Nu ska jag ställa mig och steka klart plättarna som jag inte hann göra tidigare idag. Alla var akut hungriga efter vi varit på Ikea och jag varit och gjort mina naglar så då fick det bli hälften uppstekt då och så får jag ta resten nu.
 
Jag känner mig så rik just nu fast jag inte alls har så himla mycket pengar. Jag har sparat så vi klarar oss på lönekontot men inte mer än så. Jag känner inget behov alls att handla just nu så jag håller mig ifrån affärerna helt enkelt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela