handla.blogg.se

Dagens middag!

Publicerad 2013-05-21 18:09:08 i Allmänt,

Jag fräste en hackad gul lök och två vitlöksklyftor i lite olivolja. Drog ner någon msk tomatpuré och hällde på en burk krossade tomater. Ner med en grönsaksbuljongtärning, lite peppar och lite vatten och så fick det puttra någon timma under lock.
 
Blandade 250 gram köttfärs med kebabkrydda och ett ägg. Rullade små köttbullar som jag la ner i tomatsåsen så dom blev genomkokta. Hade en skvätt grädde i kylen somjag hällde i också. Serverade med basmatiris. Jättegott vart det! Allt fanns hemma så återigen kostade inte middagen något.
 
Men det går ändå åt pengar just nu. Ett par timmars parkering utanför sjukhuset varje dag kostar några kronor. Idag ville pappa ha en glass så då gick jag och köpte en Daimstrut jordgubb åt honom och just nu får han allt han ber om, speciellt i matväg då han inte ätit på länge för att han har varit för trött så han är som ett skelett. Eftersom jag sitter där i ett par timmar blir det ofta en latte eller en korv för att jag inte ska få blodsockerfall. Jag vet att jag kan ta med mig mat men just nu är det lite för stressigt för att jag ska orka. Jag har kastats in i en världsom är helt ny för mig. Ansvaret gick från noll till hundra över en natt. Uppepå detta ska jag dessutom hålla pappa sällskap (inget han begär men självklart ställer man upp!) efter mamma åkte hem och sen hem och ta hand om två barn själv. Men det går bra än så länge. Nu har det ju bara gått två dagar men ändå ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela