handla.blogg.se

Lyckad födelsedag!

Publicerad 2013-05-13 07:21:01 i Allmänt,

Matte är nöjd och glad efter sitt firande :) Jag hade gjort en tårta som uppskattades!
 
Den är fylld med schweizernötfluff och lemoncurdgrädde. På utsidan är det chokladfrosting, chokladkolasås och en helsikes massa jordgubbar :) Jag har räknat ut vad den kostade och så mycket billigare än en köpetårta är den ju inte. Jag har köpt två kakor mörk choklad, 2 stora chokladkakor, nästan en liter grädde osv osv. Det kostar att ge sin älskling en god tårta men det är han värd :)
 
Presenterna då? En Eric Claptonskiva som kostade 120,- inkl frakt.
En bok (Erotisk ritbok som en barndomvän till mig gjort, köp den till någon, den är rolig ;)) för 125,- inkl frakt.
En flasköppnare (där man öppnar flaskan med gubben snopp, vi är fjantiga både jag och hjärtat ;)), 70,-
Pennor till ritboken 30,-
En chokladkaka han älskade 17,-
 
Så inga stora saker men lite smått och gott. Han fick öppna många paket och konstaterade när han var klar att det här var faktiskt den bästa födelsedagen han någonsin haft. Det värmde i hjärtat kan jag lova! Då hade jag lyckats med mitt uppdrag!

Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2013-05-14 17:40:15

Ååå va god den såg ut :)

Hur gör du schweizernötfluffen ?
Jag brukar göra dumlefluff så jag undrar om man gör lika med byter ut dumlen och hur mycket schweiznernöt du har och hur gör du chokladfrostingen ?

Svar: Precis, gör samma som med Dumle bara. Jag tog 200 gram choklad till 3 dl grädde. Jag har tröttnat lite på dumlefluffen, tycker den är så galet söt... :) Jag har även provat att göra på toblerone, geisha, vit choklad, mörk/ljus choklad osv osv. Man kan använda det mesta :)

Jag använde den här: http://www.recept.nu/tove_nilsson/kakor_och_tartor/agg_och_mejeri/chokladtarta__snickers_/ frostingen. Nästa gång ska jag ge mig på hela tårtan men jag tror den blir så söt så jag vågade inte riktigt sist. Ett tips är att inte lägga på för mycket frosting, för det blir galet sött...
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela