handla.blogg.se

Månadens tråkiga gjort

Publicerad 2013-05-26 16:39:42 i Allmänt,

En period när jag betalade hårt på mina skulder var det kul att betala räkningar. Det tycker jag inte längre, det är skittrist att se sina pengar försvinna. Å andra sidan får jag och barnen bo kvar en månad till, vi har el och TV så jag är nöjd ändå ;)
 
Budgeten för den här månaden då:
 
Hyra 6671,- (inkl parkering)
Förskola 380,-
Fritids 190,-
Kabeltv, internet 756,-
Mobil 433,-
El Telge 275,-
El Fortum 396,-
Bingolotter 200,- (sista månaden)
Fadderbarn 267,-
Radiotjänst 173,-
Hyresgästföreningen 80,-
Bankkostnader 25,-
Hemförsäkring 129,-
Rakhyvlar 157,-
 
Summan ska sluta på 10129,- men jag inte räknat igenom den här men jag skrev av excel så det borde ju stämma. Jag är nöjd, jag har fått ner mina kostnader massor! Nästa månad blir det ännu mindre då jag inte har någon extraräkning (El Fortum, gasräkningen eller rakhyvlar) och då är dessutom telefonräkningen borta, så det ser jag fram emot. Blir en bra månad det här :)

Kommentarer

Postat av: Linthe

Publicerad 2013-05-28 13:54:26

Övriga försäkringar, betalar du dem i klumpsumma? Barnförsäkringar, din försäkring, bil eller vad du nu kan ha?

Jag har lagt alla försäkringar månadsvis på autogiro för att slippa ta en stor kostnad om de kommer kvartalsvis eller årsvis som vissa gör annars.

Svar: Barnförsäkringarna betalar exet då han har dom ihop med sin försäkring. Bilförsäkring betalar företaget och min försäkring betalar mina föräldrar fortfarande (så bra villkor på den så dom har behållit den) så hemförsäkringen är det enda jag betalar. Dessutom tror jag nog jag har en försäkring kvar på exets försäkring, jag har bett honom ta bort den men han är inte så snabb i vändningarna så den finns nog kvar ;) Kattförsäkringarna betalar exet just nu men jag ska ta över dom men som sagt, han är inte så snabb i vändningarna ;)
Lotta

Postat av: Linthe

Publicerad 2013-05-28 20:03:36

Ja det var ju ännu bättre att någon annan betalar ;). Annars är det ju bra att ha räkningar månadsvis, har lika med CSN så slipper det bli så stora utgifter när dessa räkningar kommer.

Svar: Dom enda jag inte har månadsvis är gasen och elen från Fortum (och rakhyvlarna då men dom kan man inte ändra på då fakturan ligger i förpackningen). Jag har inte ens orkat bry mig att kolla om dom går att ha månadsvis, gasen är iofs en rätt storkostnad (strax under 800,-/kvartal) så den vore ju vore ju bra att dela upp. Jag ska ändå ringa dom och bråka om att jag får betala för en trea fast det bara står 2 rum på kontraktet.
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela