handla.blogg.se

Matkostnader

Publicerad 2013-05-24 17:52:39 i Allmänt,

Den här veckan har maten kostat galet lite pengar. Jag har verkligen lyckats. Kan ju ha något att göra med att jag helt enkelt inte orkar handla mat. Jag jobbar ett par timmar och sen sitter jag ett par timmar hos pappa på sjukhuset. När jag sen hämtat barnen är jag halvt död och då är det enkelt som gäller. Det är inte enkelt att gå och handla med en trött treåring som just den här veckan bestämde sig för att nu var det dags att sluta sova på dagis...
 
Inte har det varit dålig mat heller. I måndags var det torska, potatis och äggsås. I tisdags vart det köttbullar i tomatsås, pasta. I onsdags minns jag inte vad vi åt faktiskt men något med ris var det iaf. Igår vart det pastasås med lövbiff, lök, champinjoner, tomatpuré och grädde. Idag blir det gratäng med pasta, korv, svamp, vitlök och mjölk. Så jag har nästan bara köpt mjölk den här veckan. 1 liter mjölk... Det var inte igår det gick åt så lite mjölk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela