handla.blogg.se

Morsdag

Publicerad 2013-05-26 09:22:10 i Allmänt,

Idag är det morsdag och morgonen böörjade jag med att dyka ner i sopskåpet utanför huset för att se om jag lyckats kasta dotterns gosedjur. Det hade jag inte, den är bara borta. Jag letar vidare...
 
Jag plockade fram en fralla från frysen. Igår hade jag köpt dyr skinka och philadelphiaost som jag hade på mackan. Lyxade till det med apelsinjuice också. Är det morsdag så är det ;)
 
Igår när vi skulle köpa lördagsgodis valde ungarna att köpa en varsin tidning istället. Hmm, dom är dyra idag. Jäntan ville ha en Barbietidning (man fick med en gitarr, ett diadem och ett halsband) som kostade 80- och sonen valde någon tv-spelstidning för 40,- Jag bestämde mig för att dom får välja en dyr tidning i månaden. Däremot får dom görna byta ut lördagsgodis mot en tidning för ingen av dom är ändå så förtjust i godis och det känns bättre med en tidning :) Men så dyra tidningar blir det inte på en månad.
 
Idag ska hjärtat komma hit och fira morsdag med oss. Jag har gjort en indisk gryta (eller så väldigt indisk är den kanske inte men kryddorna är inspererade från Indien iaf) som jag hoppas smakar! Sen ska jag fortsätta leta efter tigern också. Jäklar om jag inte ska hitta den idag. Han ligger väl intryckt i nått litet hål någonstans i vanlig ordning,...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela