handla.blogg.se

Mycket nu

Publicerad 2013-05-17 06:53:07 i Allmänt,

Den här veckan har varit stressig. Hämtat syrrans svärföräldrar från Arlanda, kostade alldeles för mycket pengar men det får gå, så kan det bli ibland. Sen har det varit insamling på dagis till fröknarna, jag har trådat ögonbrynen och tagit bort småhåren på överläppen då det är fest på lördag :) Så pengarna som är kvar är inte många men det är snart lön och mat finns :)
 
I morgon är det stor fest. Min syrras man har fyllt år så det är 40-kalas. Jättekalas! Jag är så sugen på att köpa en topp jag hittat, jag har en som jag köpte innan men så hittade jag den här och blev kär. Men nej, jag får låta bli den för det finns inga pengar till det. Men om jag gnäller lite till mamma i telefonen så kanske hon råkar säga att jag ska köpa den ;) Nä det ska jag såklart inte göra. Jag brukar faktiskt inte tigga till mig saker, det ligger inte riktigt för mig :)
 
Men jag vill ha toppen så jag kan ha den på mormors begravning också. Hon gick bort i förrgår. Jag gissar att min reaktion inte riktigt går hem hos min släkt. Min relation (och resten av min familjs) är så annorlunda mot tex mina kusiners uppväxt. Jag har inga trevliga minnen från henne utan det är bara klagoord jag kommer ihåg. Håret är fel, kläderna fula, jag är för tjock osv osv. Jag har fått se hur mina kusinbarn har fått kassar med julklappar medan min brorsas ungar samtidigt fick ett paar raggsockor. Visst, presenter är inte viktiga men att framför ett litet barn göra en sån sak är inte okej, jag vet inte om min brorson minns det men jag minns hur ledsen han vart då... Jag började sörja vår relation för flera år sen och jag har sörjt klar henne. Men man kan ju vara fin på begravningen iaf. Men jaja, en annan dag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela