handla.blogg.se

Sparmöte

Publicerad 2013-05-15 06:41:13 i Allmänt,

Var på mötet igår. Öppnade ett fondkonto och så öppnade hon två stycken förmånskonton till mig. Sen kommer jag att få hem grejer så jag kan sköta allt över internet. Så länge jag bara använder det till mina egna konton kommer det inte att kosta något.
 
Fondkontot hade jag tänkt sätta över 1000,- på varje morgon men jag ångrade mig som vanligt. Det får bli en liten summa varje månad istället. Jag gillar inte fonder helt enkelt. Märker jag att det går bra och inte alls bara minus som jag annars varit med om så kanske jag börjar spara mer på det kontot så småningom.
 
När jag får hem internetgrejerna så kommer jag att starta upp flera konton. Dela upp det hela lite helt enkelt. Det ska nog bli bra det här :) Nu har jag iaf flyttat över allt från kapitalkontot till ett av förmånskontona. Det skiljer 1% i ränta. Inga jättepengar men några kronor blir det ju iaf och det är ju onödigt att inte sätta över pengarna på ett lite bättre kontot känner jag. Så nu är jag på gång :)

Kommentarer

Postat av: Suss

Publicerad 2013-05-15 12:27:35

1000 kr varje morgon? Det blir ju hur mkt som helst

Svar: Haha, ja det hade ju varit roligt förstås ;) Varje månad såklart ;)
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela