handla.blogg.se

Sparrådgivning.

Publicerad 2013-05-09 06:55:04 i Allmänt,

På tisdag ska jag till Nordea på sparrådgivning. Ska bli intressant att se vad dom säger. Jag ska ta med mig mina papper med försla på hur jag tänkt göra. Om jag nu får skattepengarna till midsommar måste jag vara förberedd för jag är duktig på att bara låta pengarna rinna mellan mina fingrar...
 
Det känns patetiskt att jag inte bara kan spara. Att det ska vara så förbannat svårt. Men jag ska bli bättre, jag ska lära mig :) Det är alltid en massa som måste köpas. Ungarna måste ha nya kepsar, dom måste ha nya byxor, skor osv.
 
Jag vet att det går att köpa begagnat men jag personligen gillar inte begagnade kläder. Jag har köpt en del större saker som overaller och sånt till dottern när hon var nyfödd men alla andra kläder jag köpt till ungarna blir bara liggandes för jag inte vill använda det. Däremot får jag kläder till dottern från en familj i grabbens klass som har en dotter som visserligen är lite äldre men när jäntan växer i alla dom kläderna kommer hon drunkna i kläder :) Hon får även en massa skor från en dagiskompis som har lite större fötter. Det är helt perfekt, jag har inget emot att använda kläderna när jag vet vem som använt dom.
 
Nu ska jag gå igenom en stor ikea-kasse med kläder som av någon anledning legat hos mina föräldrar. Det är kläder efter sonen så jag ska se vad jag kan hitta till dottern där. En del är för litet och en del är för pojkigt men allt funkar ju att ha på dagis iaf, a inte det som är för litet då... :)
 
Idag ska jag handla så jag kan börja göra Mattes tårta i kväll. Jag vet dock fortfarande inte vad jag ska fylla den med, känns lyckat ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela