handla.blogg.se

Tårta

Publicerad 2013-05-10 16:31:12 i Allmänt,

Nu är tårtan snart klar. I morgon ska jag koka chokladkolasås och göra chokladfrosting och smeta på. Sen ska jag köra in lilleman till en fest inne i stan och när jag hämtat honom igen så åker jag raka spåret ut till syrran med barnen och sen vidare ut till Matte för födelsedagsfirande. Eller så kommer han hit, det får vi se i morgon. Jag hoppas att han blir nöjd med sina presenter och tårtan iaf :)
 
Igår var jag med syrran och hennes make in till stan för att fira att svågern fyllde 40 igår. Vi käkade supergod mat och mös! Jag åt hängmörad entrecote med grön och vit sparris. JÄTTEGOTT! Det var den bästa måltiden jag ätit på väldigt länge faktiskt.
 
Idag blir det spagetti carbonara, eller en försvenskad variant snarare för jag insåg att jag inte har någon parmesanost hemma. Så då får det bli lite annorlunda :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela