handla.blogg.se

Veckan som kommer

Publicerad 2013-05-21 07:01:00 i Allmänt,

Den här veckan blir ju lite speciell. Jag fick kasta mig in i att jobba själv i firman. Åka till olika firmor för att hämta en nyckel tex när dom sedan 20 år bara haft kontakt med pappa är lite sådär. Några företag har jag varit inne på redan och presenterat mig men långt ifrån på alla. Vi hade ju tänkt att detta skulle ske i december och inte redan nu. Men det tar ett tag innan dom lämnar ut saker till mig om inte pappa förberett dom på att jag håller på att ta över. Inte kan dom ringa honom heller då han inte får ha telefonen på på sjukan.
 
Så efter flera timmars jobb mer än jag är van vid (och dessutom jobbar jag själv nu vilket är tungt när man inte rä van) kommer jag hem och duschar och drar upp till sjukhuset och sitter ett par timmar med pappa. Prognosen ser okej ut. Jag är tacksam att jag har en kompis som jobbar sed hjärtpatienter så hon ringde ig såfort hon fick veta och förklarade för mig vad som hänt och vad som kommer att hända. Det lugnade mig, min mamma och mina syskon massor tills mina föräldrar fick höra samma sak av en doktor igår.
 
Sen ska man hem och fixa mat. Fördelen är ju att jag inte hinner åka och handla något jag inte ska ha ;) Igår gjorde jag kokt torsk, potatis och äggsås, till det serverades en sallad på tomat och majs. Torsken gick ju inte hem som vanligt hos mina barn men äggsås och potatis åts i stora lass av dom bägge två :) Allt fanns hemma så inte en krona kostade det. Jag får se vad jag hittar på idag, tror nog att det blir köttfärsbiffar i tomatsås med ris. Med kebabsmak tror jag minsann. Jag har gett mig tusan på att inte behöva handla en massa den här veckan :)
 
Den här veckan blir det tre matsäckar. Idag ska grabben på museum och jäntan ska ut på sin första utflykt. Sonen har fått sin sedvanliga pastasallad med sig med pasta (duh ;)), gurka, majs och kööttbullar. Dottern har några plättar med socker, några köttbullar och gurkstavar. En flaska vatten var och ett varsit päron får dom också. Sen ska sonen ha samma sak på frredag. Då är det avslutning på hälsomånaden på skolan. Så då är det många krav som ska uppfyllas men pastasallad, frukt och vatten fick man ha. Men eftersom det är hälsomånad får ma inte ha något sött, inget ljust bröd osv. Just nu är det lite för många matsäckar tycker jag. Det är nästan en gång/vecka. Det är ju inga problem för min del men jag tänker på dom i hans klass som jag vet har det dåligt ställt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela