handla.blogg.se

Veckohandling

Publicerad 2013-05-13 18:02:38 i Allmänt,

Idag drog jag till COOP igen och handlade mat inför veckan.
 
Valnötsbröd (butiksbakat) 10,-
Franskbröd med ost på (butiksbakat) 10,-
Kokt skinka 15,95,-
Mellanmjölk 8,20,-
Yoghurt 14,95,-
Ägg 19,95,-
Äpplen 12,90,-
 
Summa 91,95,-
 
Sen gick jag in på Netto på väg till dagis. Sämre affär får man leta efter. Rörigt och inget fanns. Men det blev iaf knäckebröd och päron för typ 30,- Men det lär inte bli så många fler besök där...
 
Jag har beslutat mig för att börja att sätta in pengar på COOP. Det är ändå där jag handlar mest. Jag brukar jämföra priser och har konstaterat att alla ställen ligger rätt lika i pris på det jag handlar så då handlar jag där det är närmast och där jag dessutom får bäst bonus. Jag ska iaf prova så får vi väl se om det funkar för mig :) Jag kommer att sätta över 3000,- per månad och så får jag se hur det räcker. Det borde räcka mer än väl men jag har otroligt dålig koll på vad jag lägger på mat...

Kommentarer

Postat av: Per-Arne Olsson

Publicerad 2013-05-14 07:23:54

Hittade din blogg av en händelse.
Jag shoppar också gärna på Coop.
Eftersom jag handlar lite och ofta har jag också turen att komma över trevlig mat med kort datum till bra pris. Delar även din uppfattning om Netto. Rörigare butik får man leta efter. Vi gjorde en liten låt om eländet. Har du nåt utbyte av den är det kul, har du det inte är det ju helt ok.
Skånske Arne & Jonny Spöge - Min Nettobutik är o-lidl-ig:
http://youtu.be/VmzfVrhqzXU
Dela gärna!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela