handla.blogg.se

Ännu en helg är till ända

Publicerad 2013-10-22 06:25:00 i Allmänt,

Jag var hos Matte i helgen och hade det trevligt. Vi var till Chilli och då köpte jag tavlan jag ville ha. Jag vet att jag får pengar av mina föräldrar till min födelsedag, inte hela beloppet men en del iaf, det var därför jag tog mig råd med tavlan.Jag har tjatat länge om att jag måste ha en tavla att ha ovanför soffan. Jag har en tresistssoffa, ett matbord och ett katträd på samma vägg, med andra ord är det en relativt lång vägg och inte ett skvatt hänger på den. Det är bara en vit vägg, inte ett dugg inbjudande alls :( Men nu så! Bild kommer när jag ätligen tagit tag i att hänga den, jag är hemma och vabbar lillan idag så det kanske jag skulle passa på att göra idag...
 
Sen var vi till Dollarstore som öppnat i Nynäshamn, det är "bara" 3,5 mil från Matte så vi stack i söndags. Där fick jag tag i lite grejer till lillans kalas hon ska att ha nästa helg. Tallrikar, tutor och kalaspåsar för 10,-/förpackning. Lite chokladfingrar till hennes tårta och lite annat. Min älskling tog den notan så helgen vart inte så dyr för mig ändå ;) Han förbereder vintern. Då kommer han äta hos oss mest hela tiden så då tar han upp notan en del nu så slipper han ha dåligt samvete sen i vinter som han säger.
 
Han pratade med en granne i helgen också. Grannen är fotograf och jag undrade lite fint om han kunde ta kort på ungarna. Och det kunde han. Till kompispris. Jag ska försöka få till det innan jul så kanske jag kan få ge bort lite riktigt fina syskonkort till ungarna till mor- och farföräldrar och andra släktingar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela