handla.blogg.se

From i morgon

Publicerad 2013-10-07 19:30:23 i Allmänt,

From i morgon ska jag göra mat att ta med mig på jobbet. Jag har gjort en sallad med rester från dagens middag. Kyckling, ris, paprika, majs, gurka och morot. Till det en dressing på balsamico, salladskrydda och min olivolja från italien jag fick från grannen när jag passade hennes katt när hon var på semester. Jag kommer att lägga om mina matvanor helt from i morgon. Eller mina mattider. Då Matte misskött sin mat och blivit så sjuk som han är nu måste jag tänka mig för helt enkelt!
 
6.00 Frukost
10.00 Lunch
14.00 Mellanmål
17.00 Middag
20.00 Kvällsmål.
 
Enligt mina råd från sjukhuset ska jag äta minst ett mål till på morgonen men jag får inte till det. Det känns som att jag äter hela tiden och jag äter fast jag är mätt och det är inte okej. Jag får helt enkelt börja med att äta hantverkarlunch som alla andra hantverkare. Kaffe på termos och vattenflaska ska också med. Jag ska inte köpa en enda kaffe till den här månaden är planen. Och inte en endaste flaska vatten heller. Nu är jag stenhård med mig själv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela