handla.blogg.se

Gym

Publicerad 2013-10-14 06:23:13 i Allmänt,

Det kliar i kroppen på mig. Jag går powerwalks ute men det är kallt nu. Ordentliga kläder för uteträning nu när det är kallt kommer kosta mig ungefär lika mycket som ett träningskort på Fitness 24/7. Det kostar 199,-/mån, 2 månaders uppsägningstid och ingen bindningstid. Jag trivdes med det gymmet sist. Jag kollade på Sats men då kostar det billigaste kortet 369,-mån tror jag det var. Då kunde jag bara träna på mitt närmaste Sats och bara på dagtid. Nej, det känns inte värt det.
 
Men jag ska fortsätta tänka lite till. Eller om jag bara fixar det. Varför ska jag fundera en massa när det kommer till min egen hälsa? Jag måste träna. Matte konstaterade igår när vi pratade om det att jag borde göra det. För jag har haft mycket krämpor på senaste tiden, han har också reagerat på det. Jag har haft ont både här och där i kroppen. Jag kommer knappt upp ur sängen för jag har så ont överallt. Han försöker att massera min rygg och axlar hela tiden och det hjälper för stunden men det blir snabbt detsamma igen.
 
199,- kommer att tas från mina spenderpengar och inte från sparpengarna. Jag vill få ihop till min buffert och dom grejer jag vill köpa inom kort. Det är viktigare än att handla småskit som jag inte ens behöver egentligen :)

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2013-10-14 22:05:06

Hej!
Detta är mitt favoritområde :-)
Jo, du behöver inte betala ett gymkort för att träna. Plocka ner några bra appar och träna hemma, jag kan rekommendera NTC. Det trixiga är att få tid att träna hemma, men 30 min hemma kan man oftast hinna med.
Prova, du kan ta pengarna till att köpa bra träningskläder istället för att lägga på gymkort. Jag har tränat så i flera år, det funkar bra och du har rätt i att man mår bättre om man får röra på sig. Tack för en bra blogg!

Svar: Jodå jag vet att det går att träna hemma men ska jag göra det hemma gör jag det inte. Jag är expert på ursäkter så du anar nog inte ;) Jag skjuter bara upp det om jag ska göra det hemma, då är det lättare att ta väskan att sticka. Känna att gymmet har kontroll på hur ofta jag är där (även om jag självklart vet att dom inte kunde bry sig mindre och inte håller den minsta koll men jag låtsas ;)). När jag kommit in i det och vill fortsätta så kanske jag kan sluta och börja hemma men just nnu finns inte en chans att jag skulle sköta mig (jag har ändå försökt att sköta mig sen i maj när pappa vart dålig och jag inte hann till gymmet längre men jag har tränat en handfull ggr sen dess).
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela