handla.blogg.se

Kämpar på

Publicerad 2013-10-15 06:39:30 i Allmänt,

Jag ska inte köpa något nytt kött nu. Jag kämpar, det är verkligen en kamp för mig. Skitlarvigt... Men jag har verkligen skitsvårt att inte handla när det är på halva priset. Nu går jag inte ens in bland köttet ;)
 
Igår skulle vi ha ätit pytt i panna men det blev det inte. Mina föräldrars bil är på verkstan och jag och mina föräldrar åkte runt hela dagen och kollade på diverse saker i väntan på att den skulle hämtas (nu fick vi åka ifrån verkstaden utan bilen då den lät tusen ggr värre än när dom lämnade in den). Braskasett till dom som dom ska ha på landet för att slippa göra av med så mycket el på vintrarna först, sen åkte vi och lämnade pappa hemma och jag och mamma åkte på shoppingtur. Hon fick tag i en jättesnygg vinterjacka som var nedsatt med nästan 1000,- så hon är mer än nöjd. Sen gick vi in i min nya faboritbutik (http://www.chilli.se/). Där hittade jag en tavla (eller många tavlor) som jag vill ha i vardagsrummet. Mina väggar är fortfarande helt tomma men jag har inte hittat någon snygg tidigare. Men jag får se när det blir av. Inga spontaninköp här inte :)
 
Jag kom tillslut hem (utan ett endaste inköp trots att det kliade i fingrarna ibland) och då fanns det ingen tid för pytt. Så det vart grillkorv och makaroner till ungarna och jag tog en matlåda med fläskfilé i svampsås som jag fått av mina föräldrar. Så ingen mat inhandlad heller ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela