handla.blogg.se

Oj

Publicerad 2013-10-07 18:11:35 i Allmänt,

Jag har inte skrivit på länge. Det finns inte mycket att skriva helt enkelt. Livet rullar på.
 
Jag har sparat trots väldigt lite pengar över den här månaden. Inte dom 5100,- jag brukar spara men väl 2800,- och det är för mig inga dåliga pengar. Just nu är det mycket jag vill ha men lite jag ska köpa. Jag måste snart ha en ny dammsugare, den jag har nu är snart helt slut. Sen VILL jag ha en ny köksmaskin, en Kitchen Aid. Men den kostar 5000,- ungefär och är som ni kanske förstår inte ett dugg prioriterad just nu utan den får det bli när det finns pengar över till det :) Även om det kliar i fingrarna att ta ut dom pengarna från bufferen men det ska jag såklart inte! Oroa er inte ;)
 
Jag kommer inte att köpa någonting mer den här månaden. Jag tror inte det är något jag behöver just nu heller. Jag har inte så mycket pengar kvar och nu har jag gett mig tusan på att jag ska klara mig ;) Jag vet av erfarenhet att jag kan klara mig om jag bara vill på väldigt lite. Jag ska sätta mig och knåpa ihop en meny med mat också.
 
Mån: Kyckling, ris, currysås
Tis: Blodpudding, bacon, lingonsylt
Ons: Pannkaka, sylt/räkstuvning
Tor: Nuggets, ris, sås
Fre: Gryta, potatis
Lör: Kåldolmar
Sön: Raggmunk, bacon, sylt
 
Mycket billig mat den här veckan, inte alltför nyyttig men jag vill att ungarna äter något för en gångs skull...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela