handla.blogg.se

Shopping

Publicerad 2013-10-29 09:07:06 i Allmänt,

Idag är dagis stängt och eftersom det är lov får sonen också vara hemma. Vi passar på att dra till Skärholmen för att leta efter en klänning till jäntans födelsedgaskalas. Vi lyxar ordentligt med lunch ute också. Det är inte ofta mina ungar får det men idag tycker jag att vi ska ha en riktig lyxdag. Sen kanske vi åker ut till Matte och myser resten av dagen/kvällen.
 
Kalasinbjudningarna är utskickade. 6 stycken är bjudna, en kan inte komma, två har sagt ja och resten har inte hört av sig ännu. Jag insåg att fler än så kan jag inte bjuda. Vi bor på 56 vm, mitt sovrum kommer att vara stängt (katterna får vara instängda så dom slipper bli jagade) så det blir ännu mindre plats. Vi kommer att vara 6 vuxna (jag, Matte, exet, hans tjej och så jäntans gudföräldrar) och så kanske föräldrar stannar dessutom. Så det får inte plats med fler. Jag har köpt lite kakor med smarties i som var billiga, Matte kommer att köpa chokladägg, godis är billigt på COOP den här veckan (tack för det halloween), sen ska jag baka hallongrottor, chokladbollar och bullar. Hon vill inte ha tårta utan glass på kalaset. Så det här borde inte bli så himla dyrt faktiskt.
 
Till hennes födelsedag på torsdag så kommer vi vara sex vuxna då med, jag, Matte, exet, hans tjej och så min syrra med make. Då kommer jag att göra en chiligryta med choklad med diverse tacotillbehör. Högreven har jag i frysen och dom andra tillbehören är inte särskilt dyra. Då kommer jag dock att göra en tårta. Bottnarna gör jag själv eftersom häntan är galen i regnbågar och ska få en regnbågstårta, på toppen kommer det att vara olika sorters godis, runt om chokladfingrar (köpt billigt på Dollarstore). Jag kör ingen budgetgrej när jag firar mina barns födelsedagar men jag tänker å andra sidan inte lägga mer än nödvändigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela