handla.blogg.se

Varför?

Publicerad 2013-10-25 06:26:22 i Allmänt,

Varför är jag så värdelös på att hålla i pengar för? Jag har mitt sparande och det rör jag inte. Jag har mina matpengar och dom klarar jag mig på hela månaden. Men sen är det det här med mina spenderpengar. Dom försvinner fort. Jag är mycket för att tänka att "äh det är ju bara 100,-" men efter ett par såna blir summan rätt stor ändå.
 
Jaja, jag ska skärpa mig. Jag har handlat det jag kunde komma på att jag behövde för den här månaden (en ny bh till mig, en snygg tröja till jäntans fotografering och sen ett par kasonger till sonen, allt på rea och kostade 150,- sammanlagt, nu har jag äntligen en vit BH, har bara haft svarta och chockrosa innan, sådär snyggt under ljusa kläder...), jäntan fick två små presenter till som kostade 90,- tillsammans (tack för flickor som gillar billigt krimskrams som halsband och hårspännen ;)). Nu är hennes presenter helt klara.
 
Till jäntans kalas har jag bestämt att endast bjuda in 6 barn och inte hela avdelningen som jag tänkt från början (det här beror enbart på platsbrist, att bjuda in 18 barn till en lägenhet som är 57 kvm är inte genomförbart, en del föräldrar till dom minsta kommer säkert att stanna dessutom). Det är 4 från dagis, hennes bästis som gått på dagis förut och så min gudson. Så det kommer inte att bli så dyrt det heller. Inga dyra presenter i kalaspåsarna utan det blir lite godis och en varsin ballong. Det är inte för att jag är snål utan mer för att jag är så jäkla trött på hysterin när det kommer till barnkalas! Jag kommer att baka bullar och lite kakor och köpa glass. Enklast möjliga helt enkelt. Det är inte det som räknas, hon blir nöjd bara hon får ha sitt första kalas med sina kompisar. Massor med ballonger och girlanger så det ser riktigt kalasigt ut såklart. En ny klänning ska hon få, sonen fick också välja helt nya kläder till sitt första kalas så det är klart hon ska få!
 
Jag vill ha min köksmaskin nu, så därför kommer jag försöka att hålla igen så mycket jag bara kan på resten av alla inköp. Desto mindre jag köper desto mer sparar jag (såklart). Kanske kan jag ha den till efter nyår då :)
 
Sparat till min kitchen aid: 1500,- (exkl den här månaden, jag får se vad jag hamnar på efter den här månaden, troligen inte så mycket mer dock)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela