handla.blogg.se

Arv

Publicerad 2013-09-04 06:47:07 i Allmänt,

På Familjeliv finns det en fråga om man får en stor summa pengar delar man den då med ens respektive? Nu har jag inte läst tråden för jag tyckte den var så rörig. Var det direkt eller om man skulle skiljas man skulle dela pengarna? Jag fick inget grepp om den och orkade inte ens bry mig. Jag vet iaf hur jag skulle göra. Jag skulle vilja ha dom som enskild egendom, däremot skulle min kille inte behöva jobba så länge vi var ihop (om vi nu pratar stora pengar). Jag anser att allt hans är mitt redan nu och vi bor inte ens ihop. Jag känner att jag kan känna så eftersom han är sparsam och inte slösar pengar på massor med saker.Jag har funderat mycket på hur det skulle bli om vi skulle flytta ihop men jag är inte orolig längre. Jag vet att det kommer att lösa sig utan problem. Vi skulle köra gemensamt direkt. Ett varsit sparande gissar jag men också gemensamt. Nu är det långt fram i tiden. Bollen ligger hos honom. Han har satt en gräns för möjligheten av ett barn till när jag blir 43, det är 6 år kvar och innan dess måste vi bo ihop ett tag. Men han bestämmer. Vill han inte flytta ihop och skaffa ett gemensamt barn så har jag inget behov av det. Vi har redan två fina barn att mysa med, även om det är mina så får han vara med på ett hörn och få en familj på sitt sätt :)
 
Nu har han dessutom nästan helt lagt ner sitt skytte och börjar fundera på att sälja av lite vapen. Förra året var han ensam, nu har han enligt honom fått något viktigare i sitt liv (mig och barnen). All tid som han tidigare spenderat på skjutbanan spenderar han nu med mig. Något jag självklart aldrig begärt utan det är helt och hållet hans val.
 
Men skulle jag få en stor summa pengar är dom våra gemensama så länge vi är ihop men han kan glömma hälften om han sticker ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela