handla.blogg.se

Åt rätt håll

Publicerad 2013-09-02 18:51:23 i Allmänt,

Nu är jag på rätt köl igen. Morsan lyckades fixa ugnsluckan och värden betelar rutan. Eller han tar hit firman som satte in fönstren så får dom göra det. Eftersom det är en av dom nya glasen går det troligen på garantin. Jag gissar det iaf!
 
Ibland blir det dumt med maten. Jag vart så himla sugen på kyckling idag, butiksgrillad kyckling. Så jag köpte en halv för det räcker mer än väl till oss. Då behöver en pappa få hjälp med sin son så då fick jag ändra om allt. Det böev blodpudding och bacon till ungarna och jag kommer att äta kyckling senare. Det är nackdelen med att vi alltid är så små i maten. Kommer det en extra så blir det kaos.
 
 

Kommentarer

Postat av: annette

Publicerad 2013-09-03 02:32:11

Hej.
En halv kyckling på 4 pers??
Här delar jag och sambon på en kyckling :)
Kostar den 30kr/st blir det ändå "bara" 15kr/person :)

Svar: Nä en halv kyckling till mig och ungarna, inget av mina barn är särskilt förtjusta i kyckling sp därför räcker det. Jag har lite svårt att äta kyckling då det lätt fastnar i min nya magsäck så därför blir det inte så mycket för min del heller. Innan jag opererade mig kunde jag lätt få i mig en halv kyckling också, nu får jag max i mig 1/4 om ens det :) Så jag förstår om ni äter en kyckling på två, det tycker jag är rätt lagom för två "normala" vuxna.

Eftersom jag bara hade en halv så fick det bli blodpudding till ungarna eftersom jag vet att kompisen som var här ÄLSKAR kyckling :) Hade Matte varit här hade jag köpt en hel, även om han är så liten i maten han med att det säkert hade räckt med en halv till oss fyra ändå...
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela