handla.blogg.se

Dag 1

Publicerad 2013-09-09 15:21:05 i Allmänt,

Jag fick handla all mat inför mitt lilla experiment idag. Jag var för trött igår helt enkelt. Jag handlade för 538,- och då fick jag med mig mer än 2 kg hängmörad högrev och ett halvt kilo lammfärs (högreven kostade 60,-/kg och lammfärsen var på halva priset och kostade 50,-/kg). Nu skulle jag äta ur frysen så varför köpte jag mer kött? Lammfärs är lite lyx för mig så det köper jag bara när det är på halva priset pga kort datum och när det fanns idag kunde jag inte låta bli.
 
Högreven köpte jag till Matte egentligen. Gryta är en sak som han kan äta utan att må illa (han är inte kinkig utan mår såpass illa för det mesta att han nästan svimmade i fredags och fick åka till akuten och få medel i halsen för att bli av med illamåendet) så då gör jag helst det och soppor och då är det bra att köpa kött när det är extrapris!
 
Jag köpte mjöl, 4 liter mjölk (jag hoppas det räcker den här veckan iaf), ett torskblock, lite grönsaker och lite konserver. Jag tror inte det är så mycket mer jag kan behöva, jag hoppas inte det för nu börjar jag. Vi får se hur många dagar jag klarar utan att handla! Frukt har jag med mig massor från äppelträden ute hos Matte, ingen annan plockar så då passar jag på! En bröddeg står på jäsning också, så nu är jag redo!
 
Idag blir det lammfärsbiffar, kokt potatis och sås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela