handla.blogg.se

Dagens mat!

Publicerad 2013-09-14 10:41:10 i Allmänt,

I dag är vi på dag 6 med matköpstop. Om man nu inte räknar med vällingen som jag glömde att köpa och var tvungen att köpa igår. Men jag väljer att blunda för den faktiskt :P
 
Jag och sonen gick precis igenom kyl och frys för att bestämma vad vi skulle äta till lunch och middag idag. Vi beslutade tillslut att vi ska äta:
 
Lunch: Barnen får köttbullar och makaroner (sonens val). Jag tittade in i kylskåpet och såg dom fyra burkarna med sill jag hade där så för min del blir det en röra på sill, ägg, potatis och creme fraiche (här hade jag helst velat ha gräddfil men det har jag ingen hemma och handla ska jag inte göra!). Den lägger jag sen på en skiva av mitt galet goda surdegsbröd (ja, nu skryter jag lite ;)).
 
Middag: Köttgryta. Kokas enbart med lök och så tränar jag ner potatis mot slutet. Blir nog med kryddpeppar och lagerblad, dvs kaloppsliknande :) Rödbetor har jag i kylen så det blir bra det här. Dagens mat fanns i kyl och frys sen tidigare så egentligen kan man säga att dagens mat kostar mig nada idag (även om den kostat mig någongång).
 
Lördagsgodis blir en del av chokladkakan som jag hittade igår till barnen och jag tar nog och öppnar påsen med wienergummi.
 
Dottern var dålig i natt så det blir till att stanna hemma idag. Tyvärr mådde Matte skit också så det blir ingen puss på honom (dottern som sa åt mig att pussa på honom :)) men i morgon så, då åker vi hem till honom och kollar in hur visningen av lägenheten i hans hus går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela