handla.blogg.se

Dagens middag

Publicerad 2013-09-09 18:34:38 i Allmänt,

Det vart en köttfärslimpa på lammfärsen istället.
 
Lammfärs, 400 gram       25,-
Bacon                           10,-
1 ägg                             2,-
Ströbröd och mjölk          4,-
Lök                                1,-

Potatis                            Gratis (mamma och pappas egenodlade)
 
Såsen (grädde och fond)     6,-
 
Priserna är ungefärliga eftersom jag inte vet exakt. Men mellan 45-50,- ungefär. Då blev det middag till mig och barnen och en ordentlig omgång i frysen som räcker till mig och Matte. Så mellan 22,50,- och 25,- för en middag för mig och barnen alternativt mig och Matte. Inte alls farligt dyrt enligt mig!
 
En burk majs hade vi till iofs. Men den tog jag från skafferiet, har inte en sportsocka vad den kostar. Det som blev kvar av den räcker dessutom till min lunch i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela