handla.blogg.se

Grymt bröd!

Publicerad 2013-09-14 08:22:00 i Allmänt,

Igår bakade jag helgens bröd. Det var det bästa jag gjort hittils! Tyvärr kommer jag inte åt receptet då licensen för office tydligen gått ut i natt så nu är det panik att skaffa nytt! Inte så mycket för brödreceptet då utan för fakturor som måste skrivas :)
Men hur som så jäste det jättefint, vart sådär härigt stort som jag ville, smakar inte alls så surt som det gjorde sist. Jättebra allting! Jag tog det sista av Manitoba-mjölet så det räckte till fyra bröd (nästan, jag fick blanda i lite rågsikt igår också) och inte tre som jag räknade med. Det betyder att det kostar runt 5,- per bröd och en sån här jättelimpa sammanlagt går på runt 10,- Det är verkligen värt att baka sitt eget bröd! När det inte ens kostar något extra i el till spisen eftersom jag har gas så är det ju ännu mer perfekt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela