handla.blogg.se

Jag förvånar

Publicerad 2013-09-03 06:37:05 i Allmänt,

Förra helgen satt jag och Matte i bilen och pratade. Jag sa att jag hade 2800,- kvar i "spenderpengar" den här månaden. Då kan du väl sätta undan 2000,- av dom till sparkontot? Mer än så behövs väl inte tyckte han. Jag hade ju dock redan satt undan sparpengar vilket jag trodde att han visste. Nu trodde han att jag inte lagt undan något alls så han blev lite förvånad när han insåg att jag lagt undan 4300,- till diverse konton.
 
Jag har gett mig fan på att spara undan mina 5100,- varje månad (nu vart det ju 800 mindre eftersom jag köpte dotterns bältesstol), det kommer att gå, det SKA gå. Jag måste lära mig att sluta slösa pengar på grejer som jag inte kommer att använda!
 
Idag blir det pannkakor till middag! Jag köpte vår favoritmjölk igår (Åsens lantmjölk), det är två liter och den går ut om 3 dagar. Men den är så god så det är värt att köpa den och göra pannkakor ;) Så då blir ungarna glada! Idag börjar sones gitarrlektioner. Det kommer att kosta mig 1200,- (inkl gitarrhyra) och i morgon är det schack (som kostar 650,-) men det är det värt, jag är bara glad att han hittat något han vill göra :)

Kommentarer

Postat av: annette

Publicerad 2013-09-03 13:59:23

Hej.
Jag satt igår med mina mål och budgetar och är nöjd.
Insåg att jag tagit i lite väl hårt på sparandet varje månad,så släppte lite där,så jag har pengar till Läkare,mediciner,nöje osv varje månad utan att behöva ta ur från sparkontot som jag nu fick göra igår.

Svar: Det låter ju jättebra tycker jag. Du kan ju alltid sätta in lite extra på sparkontot om du inte behöver gå till en läkare en månad (jag håller tummarna för att det ska inträffa!).
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela