handla.blogg.se

Lite billigare

Publicerad 2013-09-05 08:33:18 i Allmänt,

Kollade på Com Hems hemsida och såg att min faktura för den här månaden kommit. Den var på 2375,- Tivo-boxen kostar mig ju 1495,- och sen var det lite dyrare varje månad (30,-), först reagerade jag inte men så började jag räkna. Nej, det här stämmer inte. Men jo det gjorde det ju. Däremot har jag fått betala from lördagen och jag har ännu inte fått boxen. Så jag ringde upp för såna saker är jag snål med. Jag hade blivit lovad boxen på tisdagen (okej, möjligtvis onsdagen) men den har ju inte kommit ännu. Så jag fick dom att dra av 5 dagar på priset. Dom har haft problem med utskicken av Tivo-boxarna. Snålt? Ja, kanske men varje krona rknas ;)
 
Så jag satte mig och kollade hur sparandet blev nästa månad. Dom 1495,- boxen kostar kommer att tas från mitt "sparkonto" som jag sparar kortsiktigt på. Så sparandet blir 3605,- i slutet på september.
 
Buffert 1500,-
Korttidsbuffert 805,-
Vinterkläder 500,-
Julpengar 500,-
Barnens körkort 300,-
 
Kvar efter räkningar, mat och sparande kommer jag att ha 3724,- i nöjespengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela