handla.blogg.se

Lyxfällan

Publicerad 2013-09-09 19:30:22 i Allmänt,

I går satt jag och Matte och kollade på Lyxfällan. Han var tvungen att gå iväg en stund för han höll på att bli galen på dom. Det här ledde dock in oss på en diskussion om hur vi faktiskt ville ha det om vi i framtiden flyttar ihop. Innan har det ju mest varit mina funderingar jag har skrivit om. Han vill på inga vilkor ha en helt separat ekonomi.
 
Jag sa att om vi flyttar ihop måste vi ha ett större boende tack vare att jag har barn så då borde ju jag betala mer. Han tittade på mig som att jag vore dum i skallen och konstaterade att så ville han inte ha det. Han tyckte inte att det skulle vara så.
 
Vi satt och bollade lite och kom fram till att för oss kändes det bäst om vi börjar med en "halvgemensam" ekonomi. Dvs vi betalar hälften av alla räkningar och sparar en del ihop och har resten av pengarna kvar. Sen när vi är mer säkra på oss så slår vi ihop våra ekonomier. Han anser att detta är självklart. Jag med egentligen. Det enda jag känner kan vara jobbigt är att jag har med mig två barn i det här. För honom är det dock självklart att jag inte ska bli "straffad" pga det. Han vet vad han ger sig in i som han säger. Han har valt mig, kan inte tänka sig en framtid utan mig och kostar det honom några kronor extra varje månad må så vara. Det är det värt :) Jag håller med. Får jag betala några kronor extra så är det värt det, han är värd varenda krona jag har om det är så :)
 
Nu har vi pratat om det på riktigt, nu vet vi. Om vi nu flyttar ihop, det finns inget som säger att vi kommer att flytta ihop i framtiden. Vi är bägge två ensammänniskor som gillar vår frihet och ensamhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela