handla.blogg.se

Skitmånad

Publicerad 2013-09-28 07:57:00 i Allmänt,

Den här månaden blir inte skojjig alls. Jag har inte mycket pengar kvar alls men så kan det bli när det blir extrautgifter (sones schack). Skillnaden mot tidigare är att jag lagt undan 1500,- till bufferten, lagt 500,- till julklappar, 300,- till ungarnas körkort och 500,- till vinterkläder. Förut hade jag inte lagt undan några pengar utan tagit alla dom pengarna att leva för. Så det känns jäkligt bra!
 
Igår fick jag köpa vantar till sonen också. För han frös tydligen han med (händerna var som isbitar när ungen kom hem och så kan vi icke ha det!). Jäntan fick två par strumpbyxor också. Varje vinter glömmer jag vad som måste inhandlas och så en dag får man en otrevlig överraskning när man inser att det är något som saknas. Nu har jag dock tänkt och tänkt och jag kan inte komma på mer. Eller jo, sonen ska ha vinterkläder men det har jag ju lagt undan pengar till.
 
Jag skulle ju köpa en vinterjacka till mig med men så kom svärmor som en räddande ängel. Hon hade en vit vinterjacka som hon inte använde så den fick jag. Jag fick även ett par täckbyxor som hon inte kunde ha (dessa ska jag dock fråga om hon verkligen inte vill ha tillbaka). För bägge dessa har jag betalat 100,- men hon ska få en hundring till. Jag kollade nypriset på dessa två grejer och det var närmare 2500,- Nu var inte vit jacka vad jag var ute efter men jag är inte så kinkig faktiskt! Jag kommer att behålla min röda jag hade förra vintern och ha när jag leker med ungarna så blir det nog bra. En full vinterutstyrsel för 100,- tackar inte jag nej till faktiskt :) Då är det bara ett par rejäla kängor kvar och då kan jag lägga lite extra krut på det istället...
 
Sen är det en kalaspresent till till sonen. Iaf vad jag vet än så länge, man vet aldrig hur många kalas som dyker upp för dom här två kottarna. Dottern borde ha sitt kalas snart också men jag får se om det blir nästa månad kanske... Hennes kalas behöver ju inte kosta så mycket, jag bakar allt själv så då blir det ju genast billigare. Jäntan är snart uppe i sina 15 klistermärken hon samlat för att hon äntligen lärt sig att bajsa på toaletten. Då ska hon få välja en docka har jag sagt. Inte riktigt rätt månad att köpa det men det har jag ju lovat så det är bara att köra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela