handla.blogg.se

Spara till barnen

Publicerad 2013-09-28 07:43:56 i Allmänt,

Ännu e tråd på Familjeliv om att spara till barnen. Jag sparar inget till dom. Eller jo, jag sparar 300,-/månad till ett varsitt körkort. Sen sparar jag till oss som familj. Jag anser att det är viktigare att vi har det bra här och nu än att barnen ska ha ett fett bankkonto när dom fller 18. Jag vill göra som mina föräldrar gjorde med mig. Dom tog mig till ikea när det var dags att flytta hemifrån och så fick jag köpa det som behövdes i husgeråd. Jag fick hjälp med att bygga upp ett enkelt hem. Resten har jag fått köpa för egna pengar.
 
Kanske tänker jag fel men just nu känns det rätt iaf.

Kommentarer

Postat av: Liie

Publicerad 2013-09-28 15:18:37

Jag tänker exakt likadant. Fast jag har inga barn och lär aldrig skaffa några heller, men OM jag nu skulle så tycker jag helt klart det här är rätta vägen att gå.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela