handla.blogg.se

Sparsam månad

Publicerad 2013-09-29 10:20:40 i Allmänt,

Eftersom jag inte har så mycket pengar kvar den här månaden kommer jag att få leva lite snålt. Jag har lagt undan pengar till alla vanliga kostnader (mat, sparande, naglar och frisör) så det lilla som är kvar är verklligen till nöjen. Killen är väl införstådd med det hela så nu blir det inte ens några förslag på roliga saker. Nu är han iofs så pass sjuk att han inte kan göra något ändå. Kommer vi ens utanför dörren får vi vara glada...
 
För ett år sen levde jag på ner till 400,- i veckan och då var det inkl mat så det här ska inte vara några problem faktiskt! Jag tänker inte röra en krona av mitt sparade kapital! Det ska inte gå till att spendera för spenderandets skull! Jag måste dessutom ha en ny dammsugare snart så det måste jag spara ihop till först och främst. Min sjunger på sista versen just nu...
 
Så nu drar jag åt svångremen och lever som jag gjorde för ett år sen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela