handla.blogg.se

Tandläkare

Publicerad 2013-09-19 11:48:23 i Allmänt,

Idag fick jag lov att akut uppsöka min tandläkare. Igår lossnade en bit av en fyllning och jag skar mig i kinden. Nu var det tur i oturen. Den tanden var det ingen fara med men tanden bredvid hade ett hål som behövdes åtgärdas. Det var djupt så det kan hända att jag måste in och rotfylla tanden men nu håller jag tummarna att det funkar ändå!
 
1790,- eller något sånt gick kalaset på. En stor lagning och en liten (där dom var tvugna att lägga på nytt för att det lossnat). Tänderna såg inte så illa ut tydligen. Det är 5 år sen jag var där sist (hade jag haft en skämskudde när hon sa det hade jag tagit fram den där och då :() och tydligen såg det inte så illa ut. Hon trodde att min livsstilsförändring gjort mycket och det tror jag med! Så det är inte bara vikten som blivit bättre utan även tänderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela