handla.blogg.se

Utvärdering av klädinköp

Publicerad 2013-09-04 15:24:20 i Allmänt,

Mitt mål var att from september förra året skriva ner alla klädinköp. Det gjorde jag också ända fram till juni. Sen glömdes det bort. Men jag redovisar iaf det som är inköpt sep-juni (en del av juni)
 
Sonen: 2442,-
 
Dottern: 2902,-
 
Jag: 5746,-
 
Sen har jag kvar en del kvitton där jag inte kan fastställa vem det är till och för juni är det 1042,-
 
Och för juli 1238,-
 
I augusti är det 1049,-
 
Sammanlagd summa på ett år för oss alla tre: 14419,-
 
Mycket? Absolut! Men som i augusti blev det så mycket för att jag köpte ett par jeans för 800,- Sen köpte jag flera par skor som kostade en hel del (joggingskor för 750,- och mina absoluta favoritstövlar någonsin för 600,-). Trots att skor är min stora fallgrop har jag inte köpt några nya till mig sen i januari för jag helt enkelt har så det räcker just nu!
 
Med ungarna kommer det upp nya klädkostnader hela tiden. Trots alla kläder jag köpte i juli men nu har jag insett att dottern har det riktigt dåligt med joggingbyxor. Men det får vänta lite, än går det ingen nöd på henne :) Nu i september kommer jag att börja att spara alla kvitton igen. Så får vi se vad skillnaden blir om ett år! I år kommer dock vinterkläderna dra iväg lite då jag lagt undan pengar för att ungarna ska kunna välja det dom vill i vinterkläder. Men det är en kostnad jag är mer än villig att ta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela