handla.blogg.se

Flytta ihop

Publicerad 2014-04-11 06:18:14 i Allmänt,

Jag vet att Matte vill flytta ihop. I dag helst. Jag har panik. Jag ville ju aldrig bli sambo igen. Men jag har ju sagt att om jag ska bli sambo är det med Matte (även innan vi blev ihop igen). Vi kommer behöva en större lägenhet. Runt 10 000,- kommer den säkert att kosta. Sen skulle vi helst vilja behålla hans lgh som "landställe" det är ytterlligare 6-7 000,- Hur sjutton det här ska gå ihop vet jag inte men det är vår dröm iaf! Vi har alltid sagt att vi vill ha ägenhet här i krokarna och skaffa sommarstuga, frågan är hur mycket billigare en riktig sommarstuga blir, om man dessutom räknar in hur mycket vi alla trivs ute hos honom så kanske det är värt det? Det får vi se...
 
Vi pratar redan om ekonomin, hur vi ska lösa det. Vi ska börja med separat ekonomi. Men målet är att ägga ihop dom senare om det funkar. Det är enklare när man bor ihop tycker vi bägge två. Han har lugnat sig med sitt skytte och köper inte mycket alls längre. Jag har inte heller några stora grejer jag vill göra. Men vi får se, det känns ändå tryggt med separat ekonomi. Men bor man ihop, är gifta och har barn ihop så känns det som att man lika bra kan dela ekonominm också, man delar ju allt annat också.
 
Iom att vi bägge två är väldigt lika i vårt ekonomiska tänk så ska det nog inte vara några större problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela