handla.blogg.se

Påsk

Publicerad 2014-04-09 06:58:53 i Allmänt,

Snart är det påsk och det är dags att börja tänka över vad vi ska bjuda på. Vi ska ha Mattes mamma på lunch på påskafton. Barnen ska få påskpresenter också. Grabbens är redan köpt men jäntans kommer kosta ett par hundra. Dom får ett varsit litet ägg eftersom jag alltid köper godis och har en skål som alltid står framme så det blir bara onödigt med stora ägg känner jag.
 
Annars bir det väll ett kassiskt påskbord:
 
Kokta ägg som barnen får måla (men som enligt min erfarenhet ingen äter ;)).
Ägghalvor, hälften med majonnäs och räkor och hälften där äggulan blandas med kaviar.
Helgskinka
Jansson
Sill (jag har fått önskemål från älsklingen att lägga in egen sill, för den är tydigen den bästa som finns :))
Lax vill säkert någon ha, jag själv äter det inte.
Köttbullar och prinskorv
 
Sen får det nog räcka. Det blir väl som till jul att man äter mat tills man nästan kräks och ändå har kylen full efteråt. Ägg har jag massor hemma så det behöver jag inte köpa, hegskinka har dom billigt på Coop den här veckan. Sill har jag hemma förutom inäggningssillen som jag måste köpa. Det behöver nog inte bi en så dyr påsk ändå, känns bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela