handla.blogg.se

Sjömansbiff

Publicerad 2014-04-25 20:02:27 i Allmänt,

Just nu står en gryta med sjömansbiff och puttrar på spisen. Kostnad för hela byttan är ca 54,- och då är det 880 gram kött i den. Jag hittade två stycken nötstekar för 25,-/st. Ekologiska dessutom. Bägge två är skurna för att göra en av mina absoluta favoriträtter, sjömansbiff :)
 
Kött 880 gram 25,-
Potatis 10,-
Lök 5,-
Porter 14,-
 
Sen är det bara vatten och kryddor i. Längtar tills på söndag när jag får smaska i mig det :)
 
I morgon sticker vi ut till Matte. Nu ska vi på allvar börja med lotten. I går var jag till Lidl och köpte en stamros för 50,- och 24 stycken jordgubbsplantor för 200,- Innan har vi köpt sättpotatis för 80,- och jag har köpt lite frön (halloweenpumpa, blomman för dagen och någon mer blomma). Vi har fått tag i en helt nytt bänkset helt gratis. Vi har även ställt dit en gammal säng vi hittat som vi ska ha blommor i. Vi har blivit trädgårdsfreak, alla extra pengar går till lotten just nu :)
 
Det som ska inhandlas i helgen är rabarber, salladsfrö, morotsfrö, lök och lite annat. Jag sätter allt jag kan. Jag måste få det att börja gro så jag har något att pula med på lotten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela