handla.blogg.se

Spara kvitton

Publicerad 2014-04-29 06:25:33 i Allmänt,

Nu har jag börjat att spara kvitton för den här månaden. Det gick ju sådär redan i helgen... Hmmm... Att det ska vara så förbenat svårt att hålla koll på dom små papperslapparna ;)
 
Nu har vi köpt en del till lotten och planterat. Rabarber, morötter, sockerärtor osv. Till sommaren/hösten kommer vi ha massor med gott att snaska på. Det kommer säkert mer vi vill ha men vi får se vad det blir. Vi har inte så mycket rabattutrymme kvar så kanske nöjer vi oss lite nu :)
 
Matte har Nordea och dom har ju en rätt bra sparfunktion. 10,- dras direkt när han handlar med sitt kort och läggs på sparkontot. Han ska öka den till 30,- Det är ju skitsmart tycker jag. Önskar att SEB hade en sån sak också. Men det är inte värt att byta bank bara för det.
 
Jag har blivit riktigt duktig med mitt sparande. Drar av sparandet direkt så jag inte lockas att använda dom. Det går inte jättefort men det ökar långsamt. Jag försöker att låta bli att handla. Det är bara att låta bli tänker ni säkert nu. Jo, men det tar tid att programera om hjärnan tydligen. Jag har ju inte tagit några krediter för att klara min shopping så det är ju inte så att jag spenderar okrontollerat :) Jag kommer lätt att klara mitt sparmål för det här året och säkert lite därtill. Så jäkla skönt :)

Kommentarer

Postat av: Teresa

Publicerad 2014-05-03 19:03:47

vilken bra och intressant blogg du har
tur att jag hittade den
har använt flera av dina ideer
Tack

Svar: Tack så mycket! Just nu är det lite torka men den kommer nog i gång igen :)
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela