handla.blogg.se

Från dåligt till sämre.

Publicerad 2014-08-25 17:52:22 i Allmänt,

Jag trodde att jag hade det dåligt ställt ett tag. Det hade jag inte. Nu däremot. Den närmaste tiden kommer jag få leva på så lite som bara går att leva på. Det är med tårar jag går mot detta. Min son kommer att få veta i dag att han inte kommer att få gå på en av dom fritidsaktiviteterna han blivit lovad. Det gör ont i mitt hjärta men pengarna finns bara inte just nu.
 
Jag kommer att unna mig två saker. En latte/vecka á 15,- (om jag tar med termomuggen) och dessutom gummistövlar. Jag träffade på en huggorm i skogen i går. Jag som är livrädd för ormar kommer inte att gå ut i skogen annars. Jag vet, det är ingen rättighet att gå ut i skogen men jag älskar det verkligen! Dessutom får jag med mig massor med gratismat eftersom jag plockar svamp :) Nu ska jag inte köpa några dyra fina stövlar med fina mönster eller några det står Hunter på utan billigast möjliga. Bara så jag slipper dö av alla huggormar som är ute efter att äta upp mig (min fobi talar).
 

Där är den lilla rackaren som fick mig skräckslagen!
 
Jag kommer att fortsätta att skriva upp vad jag handlar varje dag.
 
Morötter 9,-
Bensin 575,55,-
Naglar 400,-
 
Summa: 984,55,-
 
Ingen superbra dag men för att kunna ta mig till jobbet i morgon behövs bensin ) Nya naglar är inte nödvändigt och jag är just nu nästan på den platsen att jag får ta bort dom ett tag. Det smärtar mig då jag verkligen älskar att ha fixade naglar men blir det värre får det bli så såklart!
 
Får se vad som händer i morgon. Om det blir en nolldag eller om jag måste ha mjölk och pålägg. Jag ska baka bröd i morgon iaf. Nu är det nya tag! Jag ska klara mig igenom det här med!

Kommentarer

Postat av: Sparsessan

Publicerad 2014-08-25 20:18:52

Har det hänt nåt särskilt som påverkar ekonomin? Blir att kämpa extra hårt ett tag kanske vara med på snålmånad september? Kolla in hos familjenfri.se för att läsa om det. Jag tänkte haka på.

Svar: Jodå det är något som hänt. Vad spelar inte så stor roll men inkomsterna är ganska drastiskt förminskade. Men det löser sig väl, men jag kommer absolut att få dra åt svångremmen både en och tre ggr!
Lotta

Postat av: Sparsessan

Publicerad 2014-08-26 06:21:36

Nej jag menar inte att du behöver lämna ut dig vad som hänt. Hoppas att allt löser sig i alla fall. Kämpa på!

Svar: Det är lugnt :)
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela