handla.blogg.se

Gillart icke

Publicerad 2014-08-12 06:07:09 i Allmänt,

Jag gillar inte att inte kuna planera som jag vill. Matte ska komma i vecan men han vet inte vilken dag. Just nu har han problem med sin mage och har dessutom ingen bil (hans bil står och inväntar skadebesiktning eftersom han vart påkörd bakifrån i fredags) så det är svårt att planera. Men jag kan inte planera maten tack vare detta och det driver mig till vansinne. Bläha liksom ;) Dessutom kommer vi nog att åka till hjärtat på torsdag och då blir allt upp och ner igen. Jaja, jag gör så gott jag kan ;)
 
Klart är iaf att jag ska göra korvstroganoff med ris. I går köpte jag en förpackning kycklingkorv på Willys för 9,- 56% kött eller något sånt. Jag har aldrig smakat kycklingkorv men vart lite nyfiken när det var så billigt :) Gör nog det i dag och låtsas som det regnar och säger inget om korven, då kanske tom mina barn äter.
 
Jag lever med två stycken barn som är svåra att få i mat och den ena är tom rädd för mat. Så att säga att man äter det som serveras funkar inte hur mycket jag än skulle vilja. Så snälla, inga såna kommentarer tack. Han går och får hjälp med det så det är inte bara larvigheter från hans sida (han är på riktigt rädd för att smaka ny mat). Det är ännu något riktigt trist med maten, det är inte mycket som kan serveras som jag vet går hem. Numer är det ändå många grejer som går ner, han vågar smaka och prova men när han smakar kommer det mesta upp igen. Men jag ser ljus i tunneln, för ett år sen skulle jag aldrig få honom att slicka på en bit kyckling och nu är det hans favoritmat :)
 
Sen har jag en älskling som är uppväxt med att få kanske sammanlagt 10 olika rätter. På gott och ont. Å ena sidan har en helt ny värld öppnats sen vi träffades, å andra sidan är det mycket som han inte riktigt vågar smaka på. Men för det mesta äter han vad som serveras med god aptit och det gör mig så glad :) Han har gått upp 10 kg sen vii träffades det säger en del om hur mycket han uppskattar min mat. Allt för mitt hjärta, han behövde mat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela