handla.blogg.se

Gråter

Publicerad 2014-08-26 06:03:41 i Allmänt,

Nu ni, nu ska jag erkänna något. Jag grät av oro i går. Jag har aldrig behövt ha sån koll på mina pengar som nu! Så mycket jag har kvar nu efter räkningarna hade jag även när jag betalade av mina skulder. Skillnaden nu är att jag dessutom måste betala bensin för dom pengarna! Cykeln kommer att användas en hel del iaf! Måtte inget oväntat komma upp för då går jag under totalt.
 
Jag hade fått i hop allt i går. Inga problem, det blir lite tight men det gick. Tills jag kom på att jag ska till tandläkaren i dag och läkaren nästa vecka. Jag måste gå på bägge, kan inte bara strunta i det. Tandläkaren har jag sån rabatt hos efter vårens alla behandlingar så det är lika bra att faktiskt gå nu innan rabatten försvinner i september.
 
Till läkaren måste jag gå för att få hjälp med min trötthet. Jag kan inte sköta mitt jobb knappt. Orkar inte upp ur sängen vissa dagar för att jag är så trött.
 
Några gummistövlar till skogen blir det inte. Jag får titta mig för helt enkelt! Just nu känns allt nattsvart men jag kommer väl också att kravla mig upp ovanför ytan snart! Jag har folk i min närhet som kan ställa upp och hjälpa mig om det behövs men jag är ju så jävla stolt så det lär ju inte ske att jag tar emot en endaste krona av någon.
 
I dag måste jag handla lite ändå. Kattsand är det viktigaste. Den är slut och MÅSTE bytas, inte mycket att göra! Den kostar några kronor men inte så farligt. Sen har dom 20 ägg för 20,- på COOP så jag ska köpa 2 frpk. Ägg kan man göra mycket med och är packat med protein. Det är verklilgen super! Mjölk köper jag också så det finns. Jag är glad att jag har både kattmat och kackerlackor till ödlan. Så bara jag köper kattsand så klarar sig djuren resten av månaden utan problem!
 
Jag bakade rågkakor i går också så nu har jag bröd inför veckan. Äpplen plockade jag massor hemma hos Matte så det finns för hela veckan även om vi äter ett par om dagen (jag kan alltid be honom ta med sig mer när han kommer dessutom). När jag t'nker på det så känner jag att det löser sig. Men jag får inte en lugnande känsla att infinna sig. Det går inte. Jag oroar mig hela tiden, det maler i huvudet. Inte så konstigt antar jag...

Kommentarer

Postat av: Sparsessan

Publicerad 2014-08-26 07:40:08

Be läkaren kolla D-vitamin. Jag har också varit sådär fruktansvärt trött och hade lågt värde på D-vit. Tyvärr så kan läkare inte så mycket om vitaminbrister men jag googlade lite och har köpt tillskott och tagit 10000 IE under en period och det har blivit bättre. Annars så kollar de sköldkörteln antar jag. Har varit med om precis samma och tagit massor med prover och inget har visat något utom just D-vit då.
Hoppas att du får hjälp och att de hittar vad som är "fel".

Svar: Perfekt, det ska jag kolla! Min tandläkare reagerade på att jag blödde så väldigt från tandköttet och undrade om det inte var någon brist jag hade. Får kolla upp det :)
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela