handla.blogg.se

Grönan!

Publicerad 2014-08-30 20:24:07 i Allmänt,

I dag var då dagen kommen som ungarna väntat på sen början av sommaren. Vi drog till Grönan och var där redan när dom öppnade. Vi har åkt och åt och tagit lotter. Kom hem med 18 kexchoklad (vi delade på den vinsten med syrran och hennes man) och 20 stycken 100 grams schweizernöt. Hur vi nu ska få i oss alla dom. Ingen av oss äter särskilt mycket choklad ;) Men man kan ju alltid ge bort till andra :)
 
Matte betalade inträde, åkband och mat och jag köpte lotter, betalade spökhuset för mig och sonen och så köpte jag kaffe till mig och syrran. Syrran och svågern bjöd på en varsin korv också. Jag landade på nästan 900,- trots att jag höll igen. Men min fina man ville inte att jag skulle betala en krona så jag fick igen dom pengarna plus 300,- till bensin (eftersom jag hade hämtat honom och sen lämnat honom). Jag har så svårt att ta emot pengarna men han insisterade så tillslut gav jag upp. Jag ska inte låtsas om som att det inte kändes skönt för det gjorde det verkligen. Inget stort hål på kontot.
 
Så hur har maten sett ut matmässigt?
 
Frukost: ½ port havregrynsgröt, ett ägg med kaviar och en kopp kaffe
 
På grönan:
Alla 4 delade på en portion nachos grande.
En grillad med bröd.
En tredjedels barnportion med gyros och pommes.
En latte.
Några tuggor på sura remmar.
 
Efter:
En kopp kaffe med en extra espresso jag gjorde innan jag körde hem älsklingen.
7 bitar gott och blandat.
Ett äpple.
En espresso när jag kom hem i ett försök att hålla mig vaken tills sonen vill sova.
 
Så maten har ju varit riktigt dålig i dag men det blir lätt så när man är på äventyr :) Jag tror inte det blir något mer heller. Har verkligen noll aptit.
 
När vi kom hem hade COOPs reklamblad för nästa vecka kommit. Räkor 500 gram för 29,90 och spagetti för 5,- styck. Det ska jag köpa. Och lök, det går alltid åt. 2,90,-/kg är ett bra pris :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela