handla.blogg.se

Inget alls i dag!

Publicerad 2014-08-18 08:24:00 i Allmänt,

Jag skriver redan nu att det ska bli en nolldag. Jag håller på med en nollställning av min magsäck så jag ska inte handla något. Jag ska äta Naturdiet i två dagar. Jag får dricka lite kaffe och jag hade tänkt att köpa en på 7-eleven men att betala för vanligt kaffe vill jag inte så jag tog en nu på morgonen och sen tar jag en lite senare hemma.
 
Ungarna får tortellini med baconsås som jag gjorde till middag i går och senare ska jag steka pannkakor som dom får äta i morgon (massor med mjölk som gått ut i kylen). Jag har inhandlat allt jag behöver till nästa steg i nollställningen. Keso, tonfisk, makrill och ägg. Det ska jag äta i en dag och sen kan ungarna och jag äta samma sak igen bara det att dom får lite pasta till sin mat medan jag bara äter proteinet. Först enkla proteiner som köttfärs, fisk och kycklilngfilé och sen på dag 5 får man äta vilket protein man vill. Så min meny för veckan ser ut som följer:
 
Måndag
Jag: Naturdiet    
Barnen: Tortellin med baconsås
 
Tisdag
Jag Naturdiet
Barnen: Pannkakor
 
Onsdag
Jag: Tonfisk, ägg och keso
Barnen: Falukorv, makaroner
 
Torsdag
Jag: Kokt fisk, ägg och keso
Barnen: Kokt fisk, potatis, äggsås
 
Fredag
Jag: Ugnsbakad kyckling fylld med keso
Barnen: Ugnsbakad kyckling, pasta, sås
 
Till det här tror jag inte att jag kommer att behöva köpa någonting alls faktiskt. Möjligen mer keso för jag kommer ju att äta det på dagen också. Jag kommer att äta många ggr per dag men bara 1 dl åt gången. Mening är att min lilla magsäck ska nollställas och inte kunna ta emot lika mycket mat.Jag kan inte äta som en "normal" men jag äter lätt för mycket men framförallt för fort!
 
Sen vet jag inte om jag har någon kycklingfilé kvar i frysen heller. Om inte får jag köpa det eller så byter jag ut det och gör en köttfärsröra i stället. Sen kanske jag måste köpa mer mjölk till ungarna men det är ju småpengar mot vad det kan kosta en vecka för mig. Men nu ska det bli ändring på det, jag ska börja skriva menyer till veckorna för att få ner matkostnaderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela